Wednesday, November 18, 2009

Kopi Hang Tuah..

Pagi ini aku rasa aku comel..hahaha (Pengsan perasan!) Aku tidak sihat semalam. Tidur aku terganggu2. Tidur pun agak lewat semlm. Pukul 1.25 am..(Huuuh..apa nk jadi..) Jadi aku telah bersedia adanya aku akan ke pejabat dengan keadaan yang sangap-sangap ayam. Kebiasaannya kalau aku nak bagi mood aku begitu bersemangat waja ke pejabat dan tersenyum riang bekerja..aku akan pakai comel2 ( aku sedar diri tidak cantik) ataupun memakai baju yang baru. Tak apalah aku perasan sendiri pun. Asalkan aku begitu puas dan yakin untuk tersenyum dan bersemangat bekerja. Bagitulah kaedahnya yang aku guna..hhihi..memang menjadi!! Tambah menjadi kalau ada yang berkata " Huishh comeinya arini!!"" (makkkkkkkk..rasa nak terbang!!) Owhh..aku nak citer pasal Kopi Hang Tuah tadi..melalut plak.. Walaupun aku bersemangat waja ke pejabat hari ni..tapi mata aku yang besar ni masih asik nak tertutup je.. Aku dah asik duduk bangun je dari meja kerja aku ke tandas. Belek2 muka..haha tepuk2 pipi..Keluar tandas lalu depan pantry..Aku terpandang dalam bekas tupperware "Kopi Hang Tuah" haha aku ketawa sendiri dalam hati..macam-macam nama kopi di pasaran sekarang ni. Aku mengantuk. Orang kata kalau nak bagi hilang mengantuk minum KOPI..! Aku mmg tak suke dan tak boleh minum kopi. Aku fobia sebab kalau aku minum kopi2 jenis yang 3+1 , atau apa jenis kopi dan nescafe aku akan pening dan muntah2.. sejak itu aku menjauhkan diri dari KOPI.! Tapi...sebentar tadi..aku tak tahulah kenapa hati aku begitu kepinginkan "Hang Tuah" itu. Aku lupa tentang fobia aku. Aku ambil air panas. Aku koyak uncang serbuk kopi tu (kopi tu dlm uncang mcm teh lipton ) Aku bancuh dan minum.. Kopi ni hitam..takde rasa nescafe. Mmg kopi asli kot. Tak semena kawan aku datang. " Weh minum air apa ni..cair semcam je..!" aku jawab sambil tunjuk dia pek kopi tuh..Terus dia ketawa kuat-kuat..! " Sejak bila belajar minum kopi ni??" " Sejak tadi.." aku jawab selamba... " Orang tak minum kopi cair macam air teh !! ini teh ke kopi??" huhuuhuu..ketawa sambil blah..peduli kan..hehe..cair ke pekat ke..aku rasa kopi Hang Tuah tu buat aku kuat plak..Mata bulat aku bersinar tak mengantuk2 plak..hahahaha..(aku promote kopi tersebut secara percuma!)

p/s - Motifnya..kalau kita yakin sesuatu perkara itu..yakinlah .yakin dan yakin! masa nak minum tadi aku yakin je aku tak pening.!
- Aku perasan sesuatu..kalau aku normal ayat aku mcm sampah sket..haha tiada bahasa kias pujangga tinggi ke awan..berpijak di bumi nyata..ngee..
- Ehh..terpandang ada follower baru le..siapakah anda..terima kasih la memfollow blog saya..(malu!)

No comments:

Post a Comment