Saturday, November 14, 2009

Apa saja Untuk Diluahkan..

Lepas log out Ym aku belum lelap mata..Masih terus berfikir dan berfikir. Itulah masalahnya aku..terlalu suka sangat berfikir masa nak tido...akhirnya entah pukul berapa ntah aku terlelap. Sedar2 dah pukul 6.45..gegas2 bangun mandi dan solat. Tapi kan..aku sket cuak masa terjaga pagi td..rumah aku gelap je..selalu kalau nak tido aku on lampu kat dapur..siapa pulak la yang off kan..hiusshhh seram tetiba..kalau nak kata blackout, kipas bilik berpusing ligat..(gegegegegege) Tak mengapalah..abaikan. Lepas solat..terima panggilan dari mak..
"Assalamualaikum..dah solat..? Kat mana ni..?"
"Wsalam..dah. Kat rumah. Tapi nanti nak ke opis. Hari ni kena keja.."
" Keja ok..? Macam mana kesihatan..? Mak nak bagitau hari ni Makyang (adik mak) nk berangkat ke Mekah.."
"Owhh..alhamdulillah keja ok..Kesihatan pon ok ..(mcm sakit dada ar dr smlm sbb nangis..haha tp x kasitau mak la..) Nanti mak pesan kat makyang eh suh tolong doa2kan orang (aku) kat sini."
" InsyaAllah..Jaga diri..Assalamualaikum."

Mak memang selalu akan call waktu pagi..kejutkan subuh. Dan biasanya mak juga akan call waktu malam. Dan soalan wajib mak.."Dah Solat?? Kat mana ni..?" Iyer dan soalan2 itulah yang buat aku sangat2 fobia. Aku tahu mak risau..risau apa yang aku buat..dengan siapa aku berkawan..aku di mana..kenapa mak nak tanya semua tu..? Jawapannya sbb mak sayang aku dan aku seorang perempuan! Mak..anak mak ni kan..sebenarnya taat dalam engkar..haha apa ituuuuuuu...tapi..kalau mak nak tahu..pape pon yang org nak buat. .org mesti ingat mak dan abah. Ingatan inilah yang akan org semat walau apapun tindakan yang org nak buat. Kuar malam?? org mmg ada kuar malam..tp tak selalu. sekarang ni lagilah . Orang asik duduk umah je. Pagi pegi keja..petang balik rumah..mendiam di rumah . Kalau mak nak tahu lagi..Hari minggu pon orang duduk rumah je. Haha..tak kuar2 langsung. Jiran pon tak nampak batang idung anak mak ni kat luar rumah. Cuma nak minta izin sekali-sekala berjaiho dengan kawan2..haha selalunya aku berjaiho dulu baru bagitau mak..haha itulah yang engkarnya.! Kalau nak cerita time2 belajar dulu lagi la..Ada2 masa balik lewat mlm..tp itulah igtan pada mak dan abah buat aku pikir sangat2 pada setiap tindakan yang aku akan buat. ( iskk..cwek betul tetiba cry*)

Mak..maaf ye..selalu tak endah pada soalan2 mak yang lalu. Selalu berlalu bila mak ajak berbicara. Selalu mendiam dalam bilik bila mak ketuk pintu..Selalu mengalih duduk bila mak menghampir. Mungkin mak terasa. Tapi aku terpaksa. Aku sesak di asak. Hakikatnya mak..hati anak mak ni sebenarnya bukanlah setenang yang disangka. Bukanlah setabah butir bicara yang aku lontarkan. Aku cuma pohon satu dari mak..restu kehidupan aku..aku begitu sakit di sini..!!

No comments:

Post a Comment