Saturday, May 8, 2010

* Sabtu..8 Mei 2010..Selamat hari ibu..syg mak sampai akhir nyawa..! Mahu jd hati seperti mak...kental dan tabah walau berat dugaan yg diberi..!

*Salah akukah bila aku leraikan apa yg selama ini tergantung begitu saja. Salah akukah bila tanda tanya - tanda tanya harapan itu aku buang satu persatu..setelah sekian lama di biarkan bergelentanyang di segenap fikiran minda. Masihkan beban hukumnya di jemala aku. Bkn sengaja menimbul gundah di hatinya..bukan..aku bukan begitu. Maaf ia perlu berhenti hanya di sini. Tak perlu kau ingatkan aku lagi ttg kisah perjalanan panjang kita. Aku harus mengorak sendiri perjalanan yg terlalu panjang tanpa arah aku sendiri. Aku nokhtah keputusan di situ..DIA DIHATi!

* Terlalu kadang memikir sukarnya laluan di hadapan sana. Bila tergenggam..dengan mudah gelincir..namun tidak mahu segera lepas..sesakkan hati..kusutkan fikiran..! KAMU..bantu aku keluar dr perangkap ini!!

* Masih lagi berharap...? hakikatnya manusia..dlm kehidupan perlu ada harapan..bagi aku..tidak besar harapan yang aku bentangkan..cukup sekadar memberi yg terbaik. Mahu segalanya datang dr aku sendiri..aku tidak mahu yg tinggi2 melangit. Aku mahu nyata dan kebenaran.



*p/s - susunkan langkah yg pincang. kelemahan diri bkn alasan tp jalan utk terus mengubah dan berubah. takuutt?? ye aku takut..! Sesuatu yg baik mmg ada ujiannya!!

No comments:

Post a Comment