Monday, April 12, 2010

Tidak Menyenangkan..

Bulan ini..beberapa perkara tidak menyenangkan berlaku..:(

I) Kereta..
Roadtax ngan insuran tamat bln ni..dalam aku sesak2 selalu berulang sana sini..tayar kereta plak dah botak..dua plak tu kena ganti..aiyak..botak aku..dan..bateri kereta plak mula wat berat2 mau hidup pagi-pagi..memang dah kasi alarm nak mati la tu bateri kereta aku..zassssss Rm..RM..Rmmm......rabak memang rabak poket bln ni dan bulan depan..kesimpulannya memang ini tidak menyenangkan! Opss lupa ..kena saman lagi..hahaha padan muka..!

II)Rumah..
Aku pun tak tahulah..bln2 ni mcm bln kecederaan la pula..bab rumah..sekali 3 bil datang..tak kirala bil utility air dan elektrik..itu aku letak tepi sbb rutin bulanan. Ni ha..datang bil indah water, cukai tanah dan cukai pintu..aiyak campur2 semua mau dekat tiga ratus..huwaaa...sabar2..ni pasai duit lagik la juga..:))

III) Pejabat
Huhh..korang ingat tak lagi aku penah bebel pasai sorang mamat sengal yang sound aku..pastu aku SOUND dia balik sampai bisu ke hari ini..hahaha..bisu dengan akulah sbb aku dah malas nak bertegur sapa dengan dia..cuma hal2 kerja sajorkk!..luar dari itu maaf! anda tiada tempat di hati saya. Penah la jugak dia buat lawak..tp aku x ketawa pon..lawak bodoh! malas layan..dan minggu lepas dia wat perkara yang tidak menyenangkan dengan kami..dia sound plak kakak penyelia aku..pehal lu beb! dah la kepala angin..lu ingat lu sorang je yg ada angin..heyyyy semua org pun ada angin la..jagalah etika kita sebagai seorang pegawai..otak letak kat kaki yer..dah takde budi bahasa gamaknya mamat sengal ini. Dan berikut dari peristiwa yang tidak menyenangkan itu..kami dah malas nak layan dia..padan muka jd kera sumbang..pastu ngadu domba kat bos! haiyakk apa punya laki la macam ni..hati busuk mcm bangkai..perut ijo!! dengki kesumat penuh didada..ya aku tahu dia mmg dengki kat aku..argggghhh malas layan!

Iv) Ribat..
Banyak perkara-perkara yang buat aku lelah . Cuma aku skang dah kuat...ngeee ..tidak lagi mengalah! saiko la mcm mana pun..aku boleh bertahan..cewahh..hahaha..tiada hujan yang turun dalam taman bunga aku..wakakaka. Kuatnyeeee...! sebab aku dah tebas sikit2 taman2 bunge tu..bunga banyak2 pun semak ajorkk rupanya! hah..sebenarnya aku masih duduk dalam tanda tanya dan keadaan yang keliru..blur..arghh kekuatan penunjuk Mu masih belum menjelma..bicara itu..bicara ini..yg buat aku pusing..! serba salah untuk melangkah dan berhenti.! Serba salah antara itu dan ini..iya..sungguh tidak menyenangkan..maaf pada yang mengharap..maaf juga pada yang diharap..! apa yg aku mahu sebenarnya..dushhhh ! * tampar pipi sendiri..


* p/s nak mengeluh..tp tak baik kan!..

No comments:

Post a Comment