Monday, April 26, 2010

Sahabat..

Selalu..hari-hari..kalau dulu sebelum aku bekerja hingga kini awal2 masuk pejabat mesti buka blog..bukan blog sendiri..tapi blog teman-teman. Sejak bertahun dulu..entah tahun bila aku lupa..aku mmg selalu singgah ke blog teman ini. Mengenalinya hanya di ruang maya. Portal Hanan.com (komuniti muslimah) kemudian bertemu muka di satu majlis anjuran komuniti juga di Uia. Aku menjadi pembaca setia blognya. Dalam senyap dan cara aku sendiri. Dia jugalah yang menghadiahkan aku laman blog peribadi pada hari lahirku..berlatar belakangkan bunga tulip merah jambu. Masih ada..Lestari Kasih..walau dia sudah bertukar url blognya..aku jejak sedaya upaya..sehingga suatu hari, dia mula hanya membuka blognya untuk teman-teman tertentu sahaja. Arghh aku gusar.. tak dapat baca blog kak Aini!! entah kenapa..aku begitu tertarik..Mahu tak mahu..aku pm dia di ym. "akak..dah tukar rumah baru ehh" . Org cari akak..tapi tak jumpa..bila dah jumpa rumah baru akak..takleh nak masuk pula." Aku diberi kebenaran. Alhamdulillah. Aku terkesima..dengan apa yang berlaku ke atas dirinya. Aku mendoakan yang terbaik untuknya. Dan pagi tadi..juga pagi2 yang lain..aku jenguk blognya.."haihh nape tak update ni.." banyak hari dah ni..last update bln Mac 2010..isk..mana kak Aini pergi..??!! Dail nombor dia..
aku : "Akak nape banyak hari tak update blog ni..akak tak sihat ke ?"
k.Aini : " Sihat alhamdulillah Ehh..akak update je. Tapi takde la hari-hari sbb skang akak sibuk sket."
aku : " Ermm..nape org tgk last update pasal trip ke UK tu je.. Hari-hari bukak sama je.."
k.Aini : " Arggggg..ni mesti tak baca sampai abis ni..tu kan akak wat sticky post!!..hahahahah ni lagi sorang..:P"
aku : " Ha'a! wakakakak..pesal tak nampak ha..ha..ha..?? tak scroll sampai habisssssssssssss! huwaa...igt
akak tak sihat ke apa..hihi.."

Lega rasanya..dia baik-baik saja. Walau ribat kita hanya di alam maya..namun ukhwah tetap mekar di hati. Aku doakan yang terbaik buat k.aini dan keluarga di sana..:)


*p/s - motif apa entry aku kali ini..? ukhwah itu luas..tautan hati itu suci..hihihi..:)

No comments:

Post a Comment