Tuesday, May 21, 2013

~ Sabar itu cantik ... ayat ini aku amik dr kata-kata arwahnya tuan punya blog NAFASTARI -http://nafastari.blogspot.com/ kepada isterinya..MAWAR NAFASTARI.. semoga cantiknya sabar itu akan selalu aku jadikan pakaian diri..amin...

Sekarang..tabiat setiap harinya selepas mandi dan makan yelah...menimbang berat badan..hadoiii..entah kenapa pula sekarang ni ye..begitu jadinya.. acuan dr semangat jiwa berangka kecil..bila aku berisi..sgt la...huwaa...seram dan buntal...aku mempunyai hobi..suka melihat rancangan makan-makan..lepas tu search kat google..pastu teringinn...lepas tu mencari..Jika 3 tahun terawal kat sini..aku mmg makann..makann..makann..je apa yg aku mahu..steak setiap minggu..ermm..no wonder masa tu pipi sgt gebu...bukan pipi sahaja lah..semua...suka membeli baju..boleh tengok peralihan saiz..huhuhu..aku tak tahu la apa hikmahnya aku ke Korea tempoh hari..berat aku turun..jadi..dikesempatan ini..aku mula menjaga jumlah pengambilan makanan aku..KENA jaga..sbb rasa mcm dah agak selesa..cuma kadang2 bila terlebih makan..jarum akan naik 55.5 - 56.5 ..huwaa..xmo..jgn lebih dr itu...mmg la ada org ckp..hekk elehhh..berat kottt...tapi xpe la..kita turun sikit2 ye..karang dah kering sgt pun x best..masalah juga..badan dn turun pesal warisan bonda takmo turun ekk..hadoiiiiiiiii...itu aku tak suka laaaaaaaaa...jenuh cr ubat...muahahaha...teruk kan...tak syukur.!! Adik ipar kata...xpe...suka jer...ciss..itu kamuuu..
Kenapa rasa selesa mcm ni..satunya..byk baju yg dulu baru je pakai dah boleh pakai semula..badan rasa ringan ... dan aku dah mula boleh pakai semula kasut bertumit (tp xde la tinggi sgt) waktu ke pejabat ..rasa lebih teratur dan kemas masa berjalan. Dulu aku tak boleh pakai..lama..selepas aku pernah jatuh tangga waktu habis belajar..sakit belakang dibuatnya..Alhamdulillah untuk itu..bukan niat kurus utk cantik pun..sbb dah mmg sedar diri tak cantik..hanya untuk keselesaan diri sendiri je..Kesihatan dari segi lain..ada yang bertambah dan beransur baik..sebenarnya emosi dan kawalan diri aku sendiri yang penting..untuk aku pastikan hari-hari aku sentiasa sihat..motivasi utk bangun pagi dengan keadaan yg segar. Sebelum tidur..maafkan semua apa yang terpendam dlm hati..walaupun kadang2 ada yang aku rasa tak mampu nak aku lupakan..cukuplah cuba untuk hilangkan dendam itu sebelum tidur..esok lain cerita..itu yang aku buat. Perubahan yang aku boleh nampak sendiri..bila aku kusut..muka aku mula naik jerawat..huhhhh...tak suka..Vitamin C pun tak jalan...( hooo...smlm dah terlupa makan...rugi satu hari utk rawatan kecantikan).

Semalam..dah spoiled mood berjimba..gigi bongsu nak keluar..sakit gusi ..hadoi..syg..keluar cepat sket ye..ritu tak terasa sgt..bila dah mula memunculkan diri..gusi akan sentiasa tergigit..sakitnya..ada org ckp...patutlah mcm "makan tebuan" (garang) aiyooo...baru penah dgr ayat tu.apa kaitan makan tebuan dengan garang?? hahaha..tetiba terbayang..mak aii makan tebuannn..yeyekkkkkkk...apa ntah rasanya kot...haaa..tapi aku ada pengalaman makan serangga ni cuma bukan tebuan..tapi lebah..masa tu sekolah rendah..beli buah potong..masa nak ngap tu..mmg tgk xde pape pun kat buat tu...bila dh ngap masuk mulut..tetiba ada rasa jarum tercucuk kat lelangit...huwaaaaaa...sakitnyaaaaaaaa....aku ludah2..tgk ada bontot lebah yang tajam tu keluar...entah bila dia hinggap kat buah tu pun aku tak tahu..sejak itu..aku agak fobia dan berhati2 nak makan buah potong...owwhh...sambung balik cerita berjimba..jadinya aku x berapa nak happy den suruh hantar balik awal..takpe..mlm ni kita cari hiburan lain pula ye..makan ubat siap2..jgn pening pening..jgn rasa sakit ...sebulan je pun aktiviti baru ni...

Khamis habis kerja nak cepat cabut..Jumaat Kuala Sepetang...harap kazen tak kecewakan aku utk kali ini..dah lama sgt mengidam ni..gigi bongsu juga sila bagi kerjasama yang baik ye..Sabtu...BFF kesayangan juga tolong jangan kecewakan aku..byk ni dlm senarai mahu dicari...Baju kerja..kasut lagi...hadiah kawen..stock vit c.. nano white semua dabes..tanpamu BFF kesayangan..takde la pengomen setia aku nak pilih-pilih mana yg terbaik..syg kamu ...tapi nanti bila dah nak deliver..pasni susah la nak keluar sama..dah ada dua baby... First baby..dpt tahu masa keluar dengan aku..second baby dpt tahu lepas keluar dengan aku  jugak..nasib la kak..muka anak kamu comel kan mcm muka aku?? haaa...tp tu anak kamu tau..bkn anak aku...hahahaha

- aku sentiasa doakan..org yg selalu bersama aku sentiasa dalam keadaan yang baik dan bahagia..kalian anugerah dlm hidup aku. Mohon doakan aku supaya sentiasa dalam jagaanNYA..sbb..yg bertanduk tu kuat jugak dlm hati ni..

p/s mummy n abah tolong bawa winwin n kakak mama fie balik ipoh minggu ini..rindu...~


No comments:

Post a Comment