Friday, January 6, 2012

Perlu Ke..?

Subhanallah...Allah Maha Besar...

Kalau tak mampu nak buat yg besar-besar..bagi aku satu hari satu ayat sudah cukup.Asal hati cukup ikhlas meluahkan..melafazkan..membenarkan..Allah itu ada..Esa..pemberi segala nikmat..amin..Owhh..lupa ini bkn blog islamik..ini blog rapu-rapuan..sukalah apa saja yg mahu aku tuliskan..asal kepuasan itu lepas..bukan lepasnya seperti bercakap dengan dinding yang aku rasa terpantul balik ke muka aku..merepek sudah!

Semalam..sorang staf beramal..buat belanja wang habuan cemerlang..Alhamdulillah..rezeki..semoga dimurahkan lebih-lebih lagi rezeki dia..kemudian sayur2 kuat juga la..aku dgr org ckp.." ni kenduri dpt duit cemerlang ekk" ! dgn nada yg menyindir..owhhh..ada plak mengiyakan..ada org tu tak buat pun..SENTAP aku noks!!!! uishh..tetiba rasa @#$%^&U*I dlm hati...tapi uishh sabar2...aku tahu apa yg aku buat..aku ikhlas apa yg aku buat..xkan aku nak canang ..apa yg aku buat..iskk..mulut org kita mmg xleh nak kontrol..tp HATI dan KESABARAN juga MULUT kita sendiri je kita ne kontrol..senyumlah..:) xmau memanjangkan rasa2 yang tidak indah itu..sbbnya nanti..sendiri rasa tidak best..
Perlu ke rasa tak best??

Semalam petang juga..aku jumpa sorang ni..kadang-kadang..aku rasa ingin saja membenarkan..apa yg mereka-mereka kata..aku berdoa diam-diam..dalam-dalam..semoga apa yang diperkatakan itu satu kenyataan..kenapa? sbb aku rasa tenang..mainan perasaan ke? Aku tak main-main tapi aku seriuss!! haha..ye aku mmg benar membenarkan dalam hati ..Perlu ke aku berperaasaan begitu ye..AMIN..

Hari ini..seperti biasa..hari Jumaat..cuti..bosan..sorang..masuk room..nyanyi..ehh aku mmg suka nyanyi lagu sedih2..wakakakak dan kadang2 aku rasa aku hanyut dlm tempo..alunan dan lirik yang aku nyanyi..hingga aku rasa frasa kehidupan aku byk yang sedih-sedih..aku rasa mata aku bengkak2 sbb lagu sedih-sedih..hati aku letih-letih sbb lagu sedih2 jugak! hahaha..apalah sengalnya aku ni..Perlu ke nak mcm tu kan..haihh...

p/s : apa yg aku rasa sekarang?? nak nangis sbb dgr lagu ombak rindu..wakakakka perlu keeeeeeee????

No comments:

Post a Comment