Saturday, June 15, 2013

Sejak kebelakangan ni..byk perkara yg bg aku tidak selesa Dan ingini berlaku. Bulan ni saja..berapa Kali cik Oren berlanggar sana sini..itu punca aku tidak fokus..terlalu Letih ke sana sini kot..nk melanggar motor yang melanggar lampu merah pun 3x dh..hampir2 je..namun Allah masih menahan Dr terus terjadi..kun fa ya kun..itu pertamanya..tidak hanya do situ..mesin basuh rosak..perlu diulang lihat dh mcm mesin manual jadinya..susah kan?? Ya aku rasa terbeban..Fikir lg ni dlm benak hati..dh 2 perkara yg rasanya diri disusahkan..Kejadian terbaru ..Sejak akhir ini langit selalu Menangis semahu mahunya..dengan angin bagai menghembuskan amarahnya..Allahuakbar..terpelanting bumbung genting rumah aku dibuatnya..air menitik di beberapa tempat dlm rumah..paling hebat..tercabut Akar pokok mangga tepi pagar yg sedangnya lebat merimbun buah..yg selama ini tegap berdiri..rebah..ranap pagar rumah..urut dada aku...subhanallah..Dan..bila terjadinya perkara begini..siapa lg dlm fikiran Jika bkn semangat jiwa..khabar di ceritakan..tp jawapan amat mengecewakan. Ya..terus terang aku bgtau aku kecil hati.semangat jiwa ada urusan walimah di kampar..seakan memujuk rasa..Mungkin lepas urusan tersebut mereka ke Mari..Jika tidak..aku Mungkin tidak penting..terasa seperti soal keselamatan diri aku tidak dihiraukan..lepas letak telefon..nangis..sedih..jgn nk kata..klu korang kt tmpt aku pun mesti rasa mcm tu. Ada keterbatasan yg aku mampu lakukan Dan ada yg tidak..Jika kudrat..aku pun x mahu menyusahkan mereka..Jika bkn krn adanya rasa takut sbgai perempuan..aku redahkan sesiapa saja utk segala penyelesaian ini. Aku juga yg di didik utk sentiasa mnjaga keselamatan diri x kira di mana..Dan benteng ini telah myusahkan aku sendiri apabila mereka tiada di saat aku perlukan..terduduk mncari kekuatan Dan jln kluar. Takkan Mungkin yg rebah nk dbiar lama mengganggu kediaman org lain. Aku usahakan sendiri..biar benteng ini sedikit aku langgar..Mungkin mereka baru tersedar yg aku bkn lg si manis 16 yg terlalu perlu diberi perhatian. Semoga segala dipermudahkan. Kalau aku susah..ada org lain lebih susah..munasabah dirinya apa di sini?? Kenapa terjadi begitu byk perkara yg membuatkan aku rasa terbeban..bukan saje dia nk bagi..diam mendalam..kebelakang ini..aku byk merungut..mengadu domba perihal manusia kpd manusia. Tiada hebatnya penyesaian selain DIA..Dan bila aku senang aku lupa Dan leka..nah amik Sikit rasa terbeban..baru akal hati Dan diri nak sebut Dan ingat Allah..


P/s slalu rasa nk demam klu kt opis..Kat rumah ok plak..bolehkah diberi nama demam pejabat??? Cik P pula bila nk jenguk ni..dh lebih hari..pinggang dh 2 mlm Sgt sakit..Dan..tiba2 kewarasan x stabil bila kt makcik pun nk cemburu..haha maafkan sy utk perasaan spotan tu..sy tak Sengaja!!!

*nak jd perempuan kuat.semua pun boleh buat. Mcm powerpuff girl kaler pink!! Klu tak kuat xkan mampu dh 5 thn Kat sini kan..

No comments:

Post a Comment