Tuesday, June 22, 2010

Hati Seorang ibu..

Baru terima panggilan dari emak..bertanya ttg dia..bagaimana masa di sana..bila dia nak dtg ke rumah..arghh..apa yg harus aku katakan..nak jelaskan pada mak..kami berselisih paham..nak jelaskan pada mak..keadaan masih tidak seperti selalu..Mak minta gambar ketika kami di sana..abah minta gambar dia sbb abah tidak pernah melihatnya..mak..abah..jangan terlalu mengharap ya..saya perempuan..belum mungkin saya diterimanya..kami baru proses mengenali..sangat2 sedih bila emak bertanya kan itu dan ini tentangnya..aku terpaksa berbohong..mak..kami tak sempat pergi Melaka..mak bertanyakan khabarnya..aku kata dia sihat..tetapi sangat sibuk dengan kerjanya..Mak masih bertanya..dia tidak telefon ke..aku juga masih berbohong..ada pagi tadi..dan aku katakan pada mak..buat masa sekarang..dia terlalu sibuk utk memikirkan segala2nya..emak..maafkan aku..paham hati seorang ibu..bila harapan diberi..ibu terlalu mengharap..abah juga begitu..bila kepercayaan telah diberi..harapnya aku tidak khianati..namun ..kita hanya merancang..perit sekali aku nak terangkan segalanya..semuanya terserah kepadanya ..aku hanya seorang perempuan..tolong ya mak..jgn himpitkan beban yg ada ni..rapuh sgt dah aku ni..!

No comments:

Post a Comment