Friday, June 25, 2010

Belum Kebah..

Ini demam paling lama aku alami..Ya Allah..dah 4 hari da..asal lepas balik kerja..cuci muka je..cukupla..kena air sikit..aku akan menggigil satu badan..sampai naik roma2 ...bukan setakat tu je..sendi semua sakit..Ya Allah..kenapa aku..pagi2 selsema ngan batuk tak ingat dunia..malu aku batuk2 dalam dewan masa kursus..fikir positif..ini sebagai khafarah pada aku..mak abah hari2 call tanya kesihatan aku..terima kasih mak abah..org sayang mak abah..mak kata minggu ni nak datang sini..alahai..sayunya hati..xpe mak..org da besar..boleh urus sendiri kehidupan..naluri ibu sangat2 dekat..walaupun aku x bagitau aku demam..tp dia terkesan..mampukah aku menjadi seperti mak suatu hari nanti..serikandi dlam hidup aku. Mampu mengubah hidup seorang lelaki..walau tidak sepenuhnya..namun mak berjaya. Tetiba terkenang mak..semalam pun nangis ingatkan mak..sebabnya aku sangat2 lemah..terjaga tgh mlm..badan sangat panas..hingga bibir aku luka..tp dlm masa yg sama aku menggigil...sungguh terasa lembut tangan mak menyapu ubun2 kepala..sungguh terasa tenang walau tangan tua itu hanya menyentuh bersahaja tubuhku..walau tanpa belai..kasih sayang mak tiada tara bandingnya..melayan kerenah anak dan suami..sungguh mencabar hati..zahirnya mak seorang yang lembut luaran..tp cekal jiwanya.segalanya di depan mata..rindu mak....!!

No comments:

Post a Comment