Tuesday, May 5, 2009

Bila Sudah Tersurat

Alhamdulillah..masih punya kesempatan utk aku mengupdate blog ni. Walaupun aku tau, aku sendiri yg akan baca balik blog ni.Bila baca balik mesti mcm kelakar je..Apa yang bila sudah tersuratnya??..Aku sendiri pun tak tahu nak tulis tentang apa. Tajuk ni sorang teman yang beri. Dari mana nak mula ye..subjek apa yang nak jd bahan cerita ..Surat..menyurat..tersurat. Dalam hidup mmg kita tak lepas dari menggunakan surat. Surat?? apa itu surat..yang aku paham tanpa merujuk kamus dewan..sesuatu yang nyata,dinyatakan.Surat tu tak semestinya sekeping kertas..cth batu bersurat..sesuatu yang dinyatakan diatas batu tersebut.Nanti la aku semak balik betul ke tak maksudnya. Bila sudah tersurat..semua orang juga biasanya tak lari dari penyataan ayat tersebut. Biasa2 je kita dengarkan..alaa..nak buat mcm mana semuanya sudah tersurat..ayat klise kan..Boleh ke kita lari dari segala apa yang tersurat ni? Pasti tidak..sebagai seorang yang yakin dan berimankan Allah S.W.T tak perlu bimbang bila mana yang tersurat itu pasti sudah tersurat kerana adanya 6 kepercayaan tersebut. Hanya pegang pada yang ke 6 itu. Kerana disitulah letaknya yang TERSIRAT. Tepuk dada tanya selera..kita yang mencorak apa yang kita terima..haha penin ke?? Den pon ponin apa yang den nulih nih..:P

No comments:

Post a Comment