Friday, October 11, 2013

Salam Jumaat ... hari ini aku kerjaa..yeaayyyy!! Bangun dengan perasaan bersyukur kepadaNya..kerana masih diberi kesempatan merasai nikmat suka duka kehidupan perjalanan aku di sini..tekadnya hari ini cuba mengawal diri dan emosi..tenangkan kembali diri..bersiap sekadarnya untuk ke pejabat..melangkah pintu rumah dengan sebuah senyuman..

Seperti biasa aku..dlm kereta la pun radio tu nak berbunyi..kat rumah mmg tidak la..cheq suka dengaq Penang.FM ..wah tetiba slanga pun bertukar..lagu yg sedang berkumandang waktu tu tiba-tiba membuatkan hati aku di jerut perasaan yang sangat meruntun..aku mmg susah nak kawal emosi..tergumam..dengan bonggol2 atas jalan pun aku langgar..haihh...baru aku tersentak..! Lagu ni juga la yg DJ tu putaq ..waktu perjalanan dlm kereta kat Tanjung Dawai..(9.10.2013) heee malam drama swasta..bila teringat balik..nak tergelak pun ada..aku ke yg mmg kelakar..time-time emosi tgh sedih..tetiba nampak org pakai safety jacket dok ada cahaya tu ingatkan polis..dahla tak pakai seat belt..kelam kabut cari seat belt cisss!! hahahaha hilang rasa nak nangis..terus ketawa...(aku akan igt kenangan tu sampai bila-bila..) pape pun..bagi ni..lagu ni benar-benar kembali meruntun jiwa aku...haihh..meh layan kejap lagu ni sekali lagi...tgh takde nak buat apa ni kan...




Aku tahu ini semua tak adil
Aku tahu ini sudah terjadi
Mau bilang apa aku pun tak sanggup
Air mata pun tak lagi mau menetes

Alasannya seringkali ku dengar
Alasannya seringkali kau ucap
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Mungkin ini jalan yang engkau mau
Mungkin ini jalan yang kau inginkan
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Ku terima walau sakit hati


p/s -  Kejujuran adalah teras dalam sesuatu persahabatan & perhubungan.. kebenaran disimpan atas alasan menjaga hati kadangkala bukanlah tindakan terbaik ..membuatkan seseorang tersenyum atas tindakan itu sebenarnya lebih menyakitkan apabila segalanya diketahui..~ terima kasih kerana menjaga hati...sgt menghargai walaupun hakikatnya ia terlalu sakit..



No comments:

Post a Comment