Sunday, August 4, 2013

Sesungguhnya ..aku kesal pada tindakan diri.. kali ini aku kalah dengan tuntutan emosi diri..rebah pada mainan fikiran yang merosakkan..situasi diri yang seakan terumbang ambing dan 'jauh' dari DIA..aku sangat kecewa bila fitrahnya wanita itu menjengah di pengakhiran ramadhan ini..aku seakan putus pertalian dengan DIA..jiwa aku kosong..kesabaran yg sifatnya aku pertahankan selama ini musnah..aku menjadi manusia yg merimaskan ..aku menjadi manusia pendesak..aku menjadi manusia yang berfikir luar dari batas tuntutannya...maafkan aku ..dan akhirnya..aku di sini...lebih dari besarnya sabar aku perlukan...melihat kasihnya wajah bonda..tetap setia menemani... terkesan dengan satu nota ketika lewat menunggu menerima rawatan..membuatkan aku kembali kepada sifatnya hamba...

“ Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang”

Adakah kamu menyangka, Hidup ini adalah suatu permainan? kamu akan dibiarkan hidup tanpa ada Ujian dan Musibah daripada Allah? Sesungguhnya Allah itu amat kasih kepada setiap hambanNYA yang diuji dengan ujian yang Kuat lalu kembali kepadaNYA, Dan Tahukah kamu wahai manusia, adakah kamu menyangka, dengan mati itu akan menamatkan segalanya, ? Bukankah mati itu permulaan kehidupan abadi ? Walaupun Dosa kamu seluas langit dan sebesar lautan sekalipun Pegampunan Tuhanmu itu lebih luas, kembalilah kepada Tuhan kamu, dia amat menyanyangi kamu .. dia sedang menyantunimu ..


p/s ; mahu segera pulang.. :( 

No comments:

Post a Comment