Sunday, June 5, 2011

s.e.p.i

1) Khamis - kazen dtg umah..mlmnya g kuar makan western food..shopping sket2 kat tesco.
2) Jumaat - bangun awal2 pagi...bergerak ke perlis..perjalanan panjang..singgah di gurun..sarapan ala kadar.Sepanjang perjalanan bercerita kisah rutin harian..sedar tak sedar dah sampai Perlis..membeli belah tak hingat dunia..ke sana ke sini mencari apa yang diinginkan. Makan..ketawa..! Lewat senja..sampai rumah..lapar! masak bubur nasi..makan..makan..ketawa..ketawa..nonton raja lawak..3.30 pagi..mak abah adik sampai dr ipoh..Rumah meriah..!
3)Sabtu..masing2 belum hilang letihnya smlm..petang nonton Nur Kasih..makan lagi..ketawa lagi..mak abah sibuk di rumah..membetulkan itu dan ini. Malamnya..berseafood di Tanjung Dawai..makan..makan..ketawa lagi..saya bahagia..ya aku bahagia..
4) Ahad- aku cuti..pagi2 lagi dah kuar ngan kazen..g Muzium akeologi Lembah Bujang..lihat ilmu sejarah peninggalan kerajaan kedah lama..srivijaya..langkasuka.candi lembah bujang dan sebagainya..panorama indah di sana. pukul 2 sepupu pulang..aku dan semangat jiwa ke bandar..selesai segala urusan utiliti..aku transfer fulus ke akaun abah..aku tansfer tabung haji aku..alhamdulillah..boleh da ke Mekah..insyaAllah..ada lg yg betul setel..bil celcom ..bil Indah water..lapang sket aku setel. makan lagi..radix fc..balik umah aku pengsan..sedar2 aku ne masuk kampus..ada program bacaan yasiin..adik da berkira2 nak pulang..katanya busan..esok aku kerja..aku larang..pujuk semangat jiwa..jgn tinggalkan aku sendiri mlm ini..aku sedih..namun..esok aku tetap akan hadapi..waktu-waktu sepi kembali menjengah!..


p/s - aku tak suke..bila aku sedang bahagia kalian ada..getar sepi itu pasti muncul bila kalian berura-ura mahu pulang!!..

No comments:

Post a Comment