Monday, May 23, 2011

Diam ..

Subhannallah...Alhamdulillah..

Hari ini..lebih banyak berdiam..cuma tersenyum.."senyum..tidak perlu kata apa-apa.." aku jadi tanda tanya..aku mula rasa aku ada buat salah pada orang..aku rasa waras je kalau aku nak fikirkan apa salah aku kan. Fikir secara ringan..sebab rasa tidak bagus bila ada yang tersinggung atas puncanya kita. Jadi pada seluruh alam.."aku mohon maaf..!" ehh.pada daun bunga yg aku kutil pagi tadi sebelum masuk pejabat pon..aku mohon maaf ya..aku sebal lantas kamu jadi mangsa..:P

"Berilah ruang dan peluang pada diri sendiri" aku diam lagi bila mendengar ayat tuh. Dua jasad memperkatakan perkara yang sama. Aku diam sbb aku membenarkan kata-kata mereka..kadang2 usia matang pun bukan semuanya dapat aku fikirkan secara matang. Ya kenapa mesti perlu terlalu prejudis..dan akhirnya aku yang sakit sendiri. (mari tolong tepukkan tangan utk aku)Bukan sekali..tapi berkali2 aku melakukan kesalahan ini. Orang kata..kalau kita jatuh pada tempat yang sama untuk kesekian kalinya itu bodoh namanya!! haha..bodohkah aku?? Aku punya sebab musabab kenapa aku suka dengan tindakan "kebodohan" aku tu..aku tidak mahu diperbodohkan!.


*p/s - nape diam jer..?? iskk x boleh la ..sedih plak rasa..! huwawawa padan muka aku!!

2 comments: