Sunday, March 1, 2009

Damai Pagi

Pagi ini nyaman. Seperti biasa 7.45 a.m aku bergerak ke tempat kerja. Sekarang, saban pagi kantung mata memang susah nak buka. Tidak seperti sebelum ini, segalanya segar dan bersedia untuk bekerja. Sindrom apakah ini?? Aku berdoa agar tidak berterusan. Doa pagi..diketuai oleh seorang staf lelaki. Aku berkhayal hari ini. Entah bila telah berkesudahan aku pun tidak sedar. 'Penghulu Ayat' tidak aku tuturkan bait kalimahNya. Usai doa pagi, semua membawa haluan masing-masing. Bos tiada hari ini. Aku?? terpikir merehatkan kepala. Kerja?? yang sedang telah dilangsaikan. Yang akan datang?? Pasti ada tidak perlu dijemput. Apa perasaan aku setiap kali bangun dari tidur untuk memulakan kerja?? BERDEBAR!! eemm..kes naya..kenapa aku berdebar? Aku seorang yang terlalu inginkan Kesempurnaan. Kebetulan pula, sebentar td aku dihulur dengan kertas soalselidik tentang faktor "stress" dikalangan staf tempat aku bekerja..Macam ada yang terkena. Siapa makan cili terasa pedasnya. Nanti aku 'quote' antara soalan-soalannya..

No comments:

Post a Comment